Понеділок, 29.04.2024, 06:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 90
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Модуль роботи з учнями

Взаємовідносини з класом

Взаємодія класного керівника з учнями — найскладніший і най­важливіший аспект у виховній роботі. Класний керівник є в пер­шу чергу організатором дитячого колективу, саме тому велике значення в його роботі мають стосунки з учнями, уміння знайти до кожного індивідуальний підхід, розв'язати будь-яку конфліктну ситуацію.

Існують різні типи взаємовідносин класного керівника з клас­ним колективом. Один із них є авторитарним, тобто директивним. У центрі — постать класного керівника, який призначає, розподі­ляє, пропонує, керує, тобто виконує інформаційно-контролюючу функцію.При такому типі взаємовідносин настанова класного керівника спрямована на закритість особистості, незаперечність вимог, учень є об'єктом впливу. 

При цьому виховний процес відзначається пере­вагою форм діяльності, за яких дії учнів запрограмовані, викону­ються за певним шаблоном. Учні беруть участь у класних заходах без розуміння їх сенсу та змісту, не виявляють ініціативи. Для ав­торитарного типу взаємовідносин характерні такі форми взаємодії: напад, заборона, примус, нав'язування поглядів, цінностей, норм поведінки, певних дій. Серед учнів виникає суперництво, відчу­ження, ворожість, підлабузництво.

Інший тип взаємодії — відсторонене спостереження. Класний керівник займає позицію «стороннього спостерігача», вважаючи, що учні мають самостійно організовувати класні та загальношкільні заходи, контролювати свою успішність у навчанні, розв'язувати конфлікти. Класний керівник, виконує лише аналітичну функцію, висловлює незадоволення. При такому типі взаємовідносин наста­нова педагога спрямована на відчуження особистості, відсутність вимог; учень є об'єктом формального впливу. Виховний процес ха­рактеризується перевагою таких форм діяльності, які діти можуть опанувати самостійно. Наслідком є виникнення конфліктів серед учнів, розгубленість.

Демократичний тип взаємодії протилежний авторитарному. Учасники виховного процесу «обмінюються ролями»: учні опиня­ються в центрі, класний керівник втрачає вплив, виконує інфор­мативно-аналітичну й захисну функцію. При демократичному типі взаємодії учень стає об'єктом завищеної оцінки. Настанова клас­ного керівника спрямована на відкритість особистості, відсутність вимог, не завжди виправданий захист учнів. Для виховного проце­су характерна перевага таких форм діяльності, які не потребують від учнів достатньої підготовки та проявлення ініціативи. Основні форми взаємодії: умовляння, дозвіл, надання права вибору. Як пра­вило, результатом такої позиції класного керівника є егоцентризм учнів, завищена самооцінка, зверхнє ставлення одне до одного.

Найоптимальнішим типом взаємодії класного керівника з уч­нем є співпраця. Обираючи позицію підтримки, педагог не об­межує учнів у вираженні своєї особистості. Класний керівник виконує компенсуючу, аналітичну, захисну, регуляційно-корекційну функції. Серед його настанов — відкритість особистості, вимогливість, сприйняття учнів як особистостей. У виховному процесі беруть активну участь обидві сторони, залучаються інтер­активні форми, що дає змогу кожному учневі проявити себе. Основ­ні форми взаємодії: заохочення, підтримка, індивідуальний підхід. Такого класного керівника, який надає допомогу учням у самовиз­наченні, самопізнанні, самореалізації, називають «фасилітатор» (від англійського facilitate — стимулювати, активувати, створю­вати умови). Схожий тип взаємовідносин між класним керівником і класним колективом сприяє самореалізації учнів, виникненню у них почуття власної гідності і є необхідним для успішної реаліза­ції виховних дій.

«Так» і «ні» в роботі класного керівника

Так
1. Ставитися до дітей як до джерела свого професійного натхнення.

2. Знаходити до кожного учня індивідуальний підхід.

3. Збагачувати духовний світ дітей.

4. Бути посередником між; дітьми та дорослими.

5. Оцінювати вчинки, а не людей.

6. Постійно займатися самоосвітою.

7. Ставитися до колег доброзичливо.

Ні
1. Відмовляти учням у їхній індивідуальності, неповторності.

2. Нав'язувати свої думки, погляди.

3. Суб'єктивно ставитися до учнів.

4. Бути нещирим, потайливим.

5. Бути байдужим до самоосвіти.

6. Бути незадоволеним своєю роботою.

7. Сприймати колег як конкурентів.
Вчитель математики
Годинник
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Історичні події
Календар України

Copyright MyCorp © 2024