Понеділок, 29.04.2024, 06:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 90
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Психолого-педагогічний модуль

Стиль педагогічного спіл­кування

Стиль — це індивідуально- типологічні особливості взаємо­дії педагога й учня. Він враховує особливості комунікативних мож­ливостей вчителя, досягнутий рівень взаємин педагога і вихо­ванців, творчу індивідуальність педагога, особливості учнівського колективу. Стиль спілкування пе­дагога з дітьми — це категорія со­ціальна та етична.
 
Відомий психолог В. А. Кан- Калік виділяв такі стилі педагогіч­ного спілкування:

1.Спілкування на основі за­хопленості спільною діяльністю. Цей тип спілкування складається на основі високих професійно- етичних настанов педагога, його ставлення до педагогічної діяль­ності в цілому. Замість односто­ронніх дій педагога на учнів — за­гальна творча діяльність вихован­ців разом із вихователями і під їх­нім керівництвом. Про таких учи­телів говорять: «За ним діти (учні) буквально по п'ятах ходять!».

2.Спілкування на основі дружньої прихильності. Це теж продуктивний стиль педагогіч­ного спілкування. Педагог ви­конує роль наставника, старшо­го товариша, учасника спільної навчальної діяльності. Дружня прихильність — найважливіший регулятор спілкування, а разом із захопленістю та спільною спра­вою може мати і ділову спрямо­ваність. Проте дружба, як і будь- який емоційний настрій у процесі спілкування, повинна мати міру. Не можна перетворювати її на панібратські взаємини з учнями, що негативно позначається на на­вчально-виховному процесі.

3.Спілкування-дистанфі. Це досить поширений стиль спілку­вання, яким користуються як по­чатківці, так і досвідчені педагоги.Суть його в тому, що у взаєминах педагога й учня постійно обома сторонами відчувається дистанція у всіх сферах спілкування, у на­вчанні — з посиланням на авто­ритет і професіоналізм, у вихован­ні — з посиланням на життєвий досвід і вік. Цей стиль не сприяє створенню творчої атмосфери. Але це не означає, що дистанція взагалі не повинна існувати, вона необхідна в загальній системі вза­ємин учня і педагога, в їх спільно­му творчому процесі і дииується логікою цього процесу, а не просто волею вчителя.

4.Спілкування-залякування. Це негативна форма спілкування. Найчастіше до неї вдаються вчи- телі-початківці, що пояснюєть­ся їхнім невмінням організувати продуктивну спільну діяльність з учнями. Таке спілкування руйнує творчу діяльність, є суто регламен­туючою комунікативною систе­мою, що обмежує творчий пошук дітей.

5.Спілкування-загравання. Ві­діграє у роботі з дітьми не менш негативну роль, характерне для молодих учителів, що прагнуть популярності. Таке спілкування забезпечує лише помилковий, де­шевий авторитет, що суперечить вимогам педагогічної етики.
Вчитель математики
Годинник
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Погода

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Історичні події
Календар України

Copyright MyCorp © 2024