| Практичний модуль
Ввічливість-доброта, повага й людяність
Основна мета
Учні зможуть: виявляти навички етичної поведінки.
Операційні цілі.
Учні зможуть:
• тлумачити значення ключових термінів: увічливість, доброта, повага, людяність, толерантність;
• формулювати висновки, що стосуються важливості прийняття відмінностей для формування етичної поведінки;
• визначати співвідношення ключових термінів із духом толерантності;
• визначати рівень проявів толерантності у відповідному класі;
• розробляти тактику побудови етичної поведінки, заснованої на толерантності.
Навчальні технології: відкриття, керована дискусія, дидактична гра, колективна скульптура-пантоміма, рольова гра, аналіз ситуації, роздум, робота у великих групах, робота в малих групах, робота в парах індивідуальна робота.
Обладнання: роздаткові картки, плакати.
План заняття.
I. Мотивація.
1. Звукове тло - лірична інструментальна музика.
2. Викладач пропонує учням висловити своє розуміння вислову Сервантеса „Ніщо не коштує так дешево й не ціниться так дорого, як ввічливість”.
II. Актуалізація.
1. Оголошення теми: „Ввічливість - доброта, повага й людяність”.
2. Оголошення цілей.
3. Роз’яснення ключових термінів (робота в 5-ти групах з метою обговорення термінів, розробка спільного визначення й запис його на плакаті, порівняння цього визначення із визначенням тлумачного словника).
III. Основна частина.
1. Гра „Витинанка”. Умова: всі вказівки виконуються відразу, без додаткових пояснень. Учням пропонується дотримуватись однакових інструкцій, працюючи з однаковими аркушами паперу. „Розділити аркуш на 4 частини, зрізати правий верхній кут, скласти фігуру навпіл, закруглити ножицями гострий кут, скласти фігуру навпіл, відрізати прямий кут, розгорнути аркуш, розглянути отриману фігуру. З чим вона асоціюється? Чому отримані витинанки відрізняються, усі ж виконували однакові інструкції?”.
2. Коротко сформулюйте висновок з цієї вправи, розкрийте її сенс.Висновок: витинанки, отримані в результаті вправи, вийшли різними, бо всі ми різні. Кожне вимовлене слово по-різному сприймається і пробуджує в нас різноманітні емоції й реакції. Від того, що витинанки неоднакові, загальна картина лише виграє - вона стає різноманітнішою й видовищнішою. Так само різняться люди - зовнішністю (раса, шкіра, стать, вік, фігура тощо) і внутрішнім світом (характер, світогляд, віра, політичні погляди, культура, освіта тощо). Доброта, ввічливість, людяність, як і інші якості, більше чи менше притаманні кожній людині. Відмінності, що існують між людьми, є предметом особистісного збагачення кожного з нас. Якість суспільства залежить від того, як уживаються одне з одним люди, які його складають, від того, наскільки вони сприймають одне одного, навчаються одне в одного і підтримують одне одного заради спільної мети - безперервного покращення матеріального й моральне комфорту кожного.
| |