Методика підготовки та проведення класних зборів
Встановлення демократичних, гуманістичних взаємин у класі стимулює розвиток самодіяльності, ініціативи та самоврядування учнів. Такі стосунки формуються в ході всієї виховної діяльності класного керівника. Зокрема, у процесі надання допомоги учням у підготовці і проведенні класних зборів.
Мета класних зборів - розвиток учнівського самоврядування, згуртування первинного колективу, формування громадської думки, залучення всіх учнів до організаторської діяльності.
Головне завдання зборів - привчити учнів говорити, відстоювати й аргументовано доводити власну думку, поважати погляди інших, вести дискусію тощо.
Класний керівник 5-го класу проводить збори кілька разів на місяць з метою зробити спільні обговорення й вирішення питань колективного життя звичними й необхідними для учнів.
Класний керівник 6-го класу створює умови для інтенсивного оволодіння учнями організаторськими уміннями та навичками, залучає всіх учнів до підготовки та проведення зборів, виконання їх рішень.
Класний керівник 7-го класу надає консультативну допомогу учням, які самостійно організовують і проводять збори.
Учні 8-11 класів проводять класні збори самостійно (класний керівник присутній, бере участь в обговоренні питань, висловлює свою думку).
Класний керівник на учнівських зборах має право:
-брати участь у роботі учнівських зборів Із правом одного голосу;
-надавати методичну допомогу організаторам зборів, не підмінюючи їх у роботі;
-володіти ініціативою скликання учнівських зборів і внесення до порядку денного питання, пов’язаного із життям і діяльністю учнівського колективу;
-усебічно підтримувати громадську і творчу ініціативу, активність учнів, їхню самостійність.
Класні збори вирішують усі питання життєдіяльності учнівського колективу:
-планують та аналізують роботу класу;
-розподіляють громадські доручення, заслуховують звіти про їх виконання;
-готують пропозиції щодо оцінювання поведінки і суспільно корисної праці;
-вирішують питання заохочення та стягнення тощо.
Схема аналізу класних зборів
1. Чи є актуальною тема?
2. Які конкретні завдання, проблеми вирішували збори?
3. Хто і як їх готував? Яка документація (доповідь, виступи, проект рішення і т. п.) була підготовлена до зборів?
4. Чи відповідали доповідь та виступи темі зборів?
5. Оцінка проекту рішення.
6. Роль класного керівника в ході підготовки і проведення зборів.
7. Результативність зборів.