Практичний модуль
Життя-найвища цінність
Мета: донести до свідомості учнів, що людське життя - найдорожчий скарб й найзагальніше покликання кожної людини - жити гідно серед людей; спонукати їх до роздумів про сенс, мету, девіз, цілі життя; до висловлювань можна залучати батьків;сприяти морально-естетичному вихованню учнів; розвивати мислення, творчу уяву, вміння переконливо обстоювати свої погляди, обґрунтовувати власні-судження.
Життя - ріка. Вона буває
криштальною або мутною,
місцями брудною, інколи міняє русло,
уповільнює свій біг чи стає швидкою, бурхливою, повнокровною.
Хто сміє стверджувати, що вона неправа?
(На дошці плакати з висловами)
1. Життя людини неповторне, то чи є сенс його перетворювати в ад?
2. Не живите временно. Каждый день невосполним, черновиков жизнь непишет, а потому живите сразу набело - без помарок.
3. Найголовніше в житті - коли тебе розуміють. Найважливіше в житті - коли ти комусь потрібний.Найчудесніше в житті - коли ти коханий коханою.
4. У житті є дві цілі: спочатку отримати те, чого бажаєш, а потім - насолоджуватись тим, тільки наймудріші досягають останнього.
Хід заходу
Ведучий. Найцінніше, що є у людини, - це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє. Довге чи коротке, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі, бо воно одне-єдине. Життя людське найдорожчий скарб. Воно - як безхмарний простір, як чарівна скриня, що наповнена скарбами долі, як бездонна криниця, повна кришталевої цілющої води, яку хочеться безперестанно пити і пити. Таємниця життя... Вона хвилювала людей завжди з того часу, як вони усвідомили себе живими істотами.
(Метод „Мікрофон”) Уявіть, що у вас в руках мікрофон і вам потрібно висловити свою думку. Тому інші учні не можуть говорити, вигукувати з місця, бо право говорити має лише той, у кого "мікрофон".Запитання до учнів.Дати поняття: "Що ж таке життя людини?""Що є його основою?"(Відповіді учнів: можливість, мрія, краса, кохання, боротьба, удача, гра, таємниця..., які записують на дошці).
(Метод „Інтерв 'ю”) Звернути увагу учнів на вислів на плакаті 1. Спробуємо з'ясувати у чому сенс нашого життя? (Запитання для учнів.)
- Чого варте життя?
- Як його оцінити?
- У чому ви вбачаєте сенс людського життя?
- Навіщо ми приходимо у світ?
- Для чого ми живемо?
(Відповіді учнів: вдало вибрана спеціальність, хороша сім'я, здорові і гарно виховані діти; приносити користь суспільству). Висновок: сприяти прогресу людства. (Робиться запис на дошці).