Практичний модуль
Світ професій. Ким бути?
Формула правильного вибору професій
5. Професії по монтажу, ремонту будівель, споруд, конструкцій: монтажник, технік-будівельник, інженер-будівельник, архітектор, каменяр, електрозварник ручної зварки.
6. Професії по зварці, монтажу електроустаткування, приладів, апаратів: електромонтажник, монтажник радіоапаратури, складальник напівпровідникових приладів, мікросхем, складальник конденсаторів, технік-технолог по електровакуумних приладах і т.п.
7. Професії по ремонту, наладці, обслуговуванню електроустаткування, приладів, апаратів: радіомеханік, налагоджує устаткування електровакуумного виробництва, регулювальник радіоапаратури, електромонтер, годинникар, радіотехнік, інженер-електрик і т.д.
8. Професії, пов’язані із застосуванням підйомних, транспортних засобів, управління ними: водій автомобіля, машиніст електровоза, пілот цивільної авіації і т.д.
9. Професії по переробці продуктів сільського господарства: маслороб, кухар, кондитер, технік-технолог приготування їжі, інженер-технолог (спеціалізація залежно від видів виробництва).
Особливість технічних об’єктів (і неживих природних) полягає в тому, що вони, як правило, можуть бути виміряні, точно визначені за багатьма ознаками. І при їх обробці і перетворенні від працівника потрібен точність, визначеність дій. Оскільки технічні об’єкти створюються людиною, то мають широкі можливості для новаторства, вигадки, технічної творчості.
В світі техніки є дуже багато можливостей для новаторства, винахідництва. У зв’язку з цим технічна фантазія, здатність в думках сполучати і роз’єднувати технічні об’єкти і їх частини – важливі умови успіху в даній області. Винаходити можна не обов’язково нові продукти праці (продукти в техніці часто строго визначені кресленням, трудовим завданням), але і способи роботи.Новатори придумують нові типи інструментів, пристосувань, покращують технологію обробки виробів. Тому неправильним є ділення професій на творчі і нетворчі.
Разом з творчим підходом до справи у області техніки потрібно від людини висока виконавська культура, дисципліна. Техніка з її точністю і дуже дробовим розподілом праці особливо чутлива до цієї якості працівників.
„Людина – людина”. Головний зміст праці тут зводиться до взаємодії між людьми. Тут теж є підтипи професій:
1. Професії, пов’язані з управлінням виробництвом, керівництвом людьми, колективами: диспетчер, бригадир, технік-організатор, інженер-економіст по організації виробництва і т.д.
2. Професії, пов’язані з навчанням і вихованням людей, організацією дитячих колективів: вихователь дошкільних установ, педагог, старший вожатий, майстер ПТУ, вчитель, викладач і т.д.
3. Професії, пов’язані з матеріально-побутовим, торговим обслуговуванням людей: продавець, провідник, перукар, приймальник замовлень, буфетник і т.д.
4. Професії, пов’язані з інформаційним обслуговуванням людей: телефоністка, юрист, екскурсовод.
5. Професії, пов’язані з інформаційно-художнім обслуговуванням людей і керівництвом художніми колективами: диригент, керівник самодіяльного колективу.
6. Професії, пов’язані з медичним обслуговуванням людей: медична сестра, фельдшер, лікар.
Працівнику, що вибрав професію типу „людина-людина”, необхідні наступні особові якості:
а) стійке хороше самопочуття під час роботи з людьми;
б) потреба в спілкуванні з людьми, безкорисливе включення в суспільно-організаторську, шефську, опікунську і іншу роботу;
в) здатність в думках ставити себе на місце іншої людини;
г) здатність швидко розуміти наміри, настрої інших людей;
д) здатність швидко розбиратися у взаєминах людей;
е) здатність добре пам’ятати, тримати в думці знання про особисті якості багатьох і різних людей;